Друзі, ми продовжуємо працювати в Харкові. Віримо в ЗСУ і Нашу Перемогу! Слава Україні!
Друзі, ми продовжуємо працювати в Харкові. Віримо в ЗСУ і Нашу Перемогу! Слава Україні!
Код товару: 143051 |
Фотографії
Автор: Оксана Данилевська
Видавництво: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія»
Обкладинка
Тверда
К-ть сторінок
364 стр
ISBN
978-966-518-757-8
Формат
175x245 мм
Мова
українська
У монографії здійснено комплексний аналіз мовної ситуації в сучасній українській школі, конфігурацію якої визначає формальна та фактична взаємодія української мови як державної з р*сійською та іншими мовами національних меншин, а також мовами, які вивчають як іноземні.
На великому масиві даних, отриманих у результаті масового опитування, проведеного в межах Проекту № 62700395 Фонду Фольксваген «Bi- and multilingualism between conflict intensification and conflict resolution. Ethno-linguistic conflicts, language politics and contact situations in post-Sоviet Ukraine and Russia» («Бі- та мультилінгвізм: між інтенсифікацією та розв’язанням конфлікту. Етнолінгвістичні конфлікти, мовна політика і контактні ситуації в п*страдянських Україні і Р*сії»), цільового анкетування школярів та учителів, аналізу документів Міністерства освіти і науки України обґрунтовано, що параметри взаємодії мов у загальноосвітніх навчальних закладах не регламентовано нормативними приписами, їх визначають закономірності спонтанної комунікації, мовна поведінка й звички учасників навчального процесу, сформовані під впливом мовної ситуації в конкретному регіоні, що й зумовлює неоднорідність мовної ситуації в шкільній освіті в державі загалом: істотно відрізняються мовні середовища шкіл того самого типу в Києві, Львові чи Одесі або Харкові; неоднакові «мовні портрети» навчальних закладів у містечку чи селі й у великому промисловому центрі. Невідповідність статистичних даних про кількість учнів, залучених до навчання українською мовою, і реальних фактів функціонування мов у системі шкільної освіти потрактовано в контексті посттоталітарних деформацій мовної ситуації в Україні. Результати соціолінгвістичного дослідження та його висновки проілюстровано діаграмами, таблицями, схемами.
У книжці наведено чимало свідчень учасників фокус-групових дискусій, учнів, їхніх батьків та вчителів, які не тільки пожвавлюють виклад, а й можуть слугувати матеріалом для майбутніх студій з проблем взаємозв’язку мови і суспільства. Книжку адресовано мовознавцям, соціологам, фахівцям з мовного планування, учителям та всім, хто цікавиться проблемами української освіти й уболіває за її національний характер та гуманістичне спрямування.