Немає в наявності
Bizlit +380995622563

Друзі, ми продовжуємо працювати в Харкові. Віримо в ЗСУ і Нашу Перемогу! Слава Україні!

Немає в наявності

Українська мова в українській школі на початку ХХІ століття. Соціолінгвістичні нариси

Код товару: 143051

Фотографії

350 грн
350

0 людей додали у Вишлист

Скоро у продажу
Дата надходження поки не відома

Обкладинка

Тверда

К-ть сторінок

364 стр

ISBN

978-966-518-757-8

Формат

175x245 мм

Мова

українська

Опис книги Українська мова в українській школі на початку ХХІ століття. Соціолінгвістичні нариси

У монографії здійснено комплексний аналіз мовної ситуації в сучасній українській школі, конфігурацію якої визначає формальна та фактична взаємодія української мови як державної з р*сійською та іншими мовами національних меншин, а також мовами, які вивчають як іноземні.

На великому масиві даних, отриманих у результаті масового опитування, проведеного в межах Проекту № 62700395 Фонду Фольксваген «Bi- and multilingualism between conflict intensification and conflict resolution. Ethno-linguistic conflicts, language politics and contact situations in post-Sоviet Ukraine and Russia» («Бі- та мультилінгвізм: між інтенсифікацією та розв’язанням конфлікту. Етнолінгвістичні конфлікти, мовна політика і контактні ситуації в п*страдянських Україні і Р*сії»), цільового анкетування школярів та учителів, аналізу документів Міністерства освіти і науки України обґрунтовано, що параметри взаємодії мов у загальноосвітніх навчальних закладах не регламентовано нормативними приписами, їх визначають закономірності спонтанної комунікації, мовна поведінка й звички учасників навчального процесу, сформовані під впливом мовної ситуації в конкретному регіоні, що й зумовлює неоднорідність мовної ситуації в шкільній освіті в державі загалом: істотно відрізняються мовні середовища шкіл того самого типу в Києві, Львові чи Одесі або Харкові; неоднакові «мовні портрети» навчальних закладів у містечку чи селі й у великому промисловому центрі. Невідповідність статистичних даних про кількість учнів, залучених до навчання українською мовою, і реальних фактів функціонування мов у системі шкільної освіти потрактовано в контексті посттоталітарних деформацій мовної ситуації в Україні. Результати соціолінгвістичного дослідження та його висновки проілюстровано діаграмами, таблицями, схемами.

У книжці наведено чимало свідчень учасників фокус-групових дискусій, учнів, їхніх батьків та вчителів, які не тільки пожвавлюють виклад, а й можуть слугувати матеріалом для майбутніх студій з проблем взаємозв’язку мови і суспільства. Книжку адресовано мовознавцям, соціологам, фахівцям з мовного планування, учителям та всім, хто цікавиться проблемами української освіти й уболіває за її національний характер та гуманістичне спрямування.

Відгуки про Українська мова в українській школі на початку ХХІ століття. Соціолінгвістичні нариси

0 / 5

5 зірок

0

4 зірки

0

3 зірки

0

2 зірки

0

1 зірка

0


Українська мова в українській школі на початку ХХІ століття. Соціолінгвістичні нариси відгуки